körbe-körbe

Amiről itt olvashatsz funkcionális edzés. Hogy Nekem ez mit jelent? Amitől jobb leszel, erősebb, gyorsabb, pontosabb, ruganyosabb, lazább. Nem cél hogy zsírt égess! Nem cél a szebb, izmosabb, kigyúrtabb, szálkásabb, izomzat elérése. Ezek mind csak történnek ezek csak a következmények és mellékhatások. A cél hogy a testünk működjön. Hogy élvezzük a mozgást, és ne fájjon semmink. Az, hogy közben komoly centik esnek le hasról / fenékről, vagy nem férsz bele a régi pólódba mert szétreped a hátadon, csak következmény! Edzés, Testmozgás kezdőknek és haladóknak. Intenzív köredzés, funkcionális training minden módon. Pár használható edzésterv, gyakorlat és módszer mindenkinek. Alapvetően egyszerű eszközökkel vagy saját testtel végezhető mozgásforma, mely szív - tüdő - izomzat terhelő.

Címkék

10kSwing (5) 15perc (5) 2012 (1) 20perc (7) 30perc (17) 40perc (9) 5-5-5 (1) 531 (6) 540 (1) 7perc (1) angie (2) Animus (1) annie (1) A CÉG (12) back squat (12) barbara (1) beteg (1) Brett Jones (1) chin-up (2) cindy (1) clean (11) crossfit (46) csoportos (28) dallas (6) dead lift (6) doboz ugrás (10) egyéb (1) egyeb (1) egyéni (42) egyeni (8) elemelés (3) elizabeth (1) evezés (1) fekvenyomás (12) fithy50 (3) fittaréna (1) fran (3) front squat (21) futás (1) gladiátor (1) haladó (34) hang clean (1) jerk (7) kettlebell (41) kezdő (20) killer (2) Klokov (1) köredzés (19) középhaladó (38) linda (1) manmaker (2) muscle up (1) OHS (6) open 14 (1) press (5) push press (6) ring dip (1) shoulder press (2) snatch (13) snatch pull (7) snatch test (4) tabata (3) teszt (25) vasárnap (8) verseny (2) Volkswagen (1) Címkefelhő

Eger Wars - egy szubjektív beszámoló

2013.09.30. 13:39 Opifex

Címkék: verseny crossfit

Sok gondolat jár a fejemben az eseménnyel kapcsolatban, és nem teljesen tudom hogy hol/hogyan kezdjem.

HCC, azaz Hungarian Cross Chalenge szervezett egy CrossFit versenyt Egerben.

Nagyon jó, hogy férfi és női fronton is volt pro, illetve open (ahogy én mondom "gyerek") kategória. Így a magam fajta, gyengébb Crossfitterek is tudnak versenyezni, és nem csak leghátul kullogni. A nagy dicsőség a Pro kategória megnyerése ergo a legjobbak ott indulnak.

A helyszín meg a szervezés is remek volt, méretes terem, ahol 4/6 versenyző tudott egyben indulni, és még a közönség is elfért. öltöző, bemelegítő/pihenő rész (sajnos ott eszközök nem voltak).

4 WOD volt, amit a nap folyamán meg kellett csinálni. minden versenyzőnek, vagyis nem volt "vágás".

EgerWar_tabla.jpg

Mivel én Open kategóriában indultam így itt ezekről lesz néhány szó. Ha jól emlékszem 29 induló volt a kategóriában, és én mindig az első futamban szerepeltem, mindig a 6. pályán. Így sosem tudtam hogy mire figyeljek pluszban a többiek eredménye/tapasztalata alapján. Sose tudtam mi a "jó" eredmény. De hát magamat akartam csak legyőzni a versenyen.. 

WOD 1 5 round (12 min time cap)
- 15 T2B
- 5 Hang Clean 45kg

 Indításnál a "mehetre" felugrottam belenyomtam 4-5 T2B-t majd szóltak hogy 5-4-3...szóval a no-repeket is figyelembe véve  plusz 10 T2B-t csinálhattam már az elején, illetve elment 2 felvételem a 25-ből, mert egyből felvettem 1-et, nem álltam meg illetve egybe nem álltam ki rendesen. . Hozzáteszem, igaza volt a bírónak érzésre, és tényleg nem értem el a rudat, vagy nem vittem hátra a lábam eléggé, és a felvételbe is teljes joggal kötött bele. 
Sajnos ezt a következetességet BAROMIRA nem lehetett látni. volt bíró aki szart a T2B szabályaira, és olyan felvételeket láttam folyamatosan megadva ahol se a könyök nem került a rúd függőleges síkja elé, se nem volt kiállás se semmi. Ráadásul sokszor olyan versenyzőktől akik egyébként erősek/ügyesek voltak. Szóval itt hamar fel is mentem nyújtani.

6. lettem 6:39es idővel. 

WOD2:

- 5 db teniszlabdával kellett ledobálni 5 db sörös dobozt kb 6 méterről. Nos én ezt előtte se próbáltam sose, így aki helyi volt vagy gyakorolt, vagy csak simán faxa csávó az ügyes volt.
3x5 dobásból 2, 4, 4 doboz sikerült, ez valahol a hátsó fertájba jelentett eredményt. Hozzáteszem hogy az össze-vissza pattogó meg repdeső labdák miatt elég szerencsejátéknak tűnt ez nekem. Volt, ahol a szomszéd dobozait levert a a labda ;)

- 3 perc kézállás fal mellett, szumma idő számít
majd pár egyből a gyűrűkhöz lépve

- 3 perc max ismétlés tolódzkodás gyűrűn.
Vállam mobilitása..annak hiánya.. itt nem segített. Sokat kivett a kézállás, ami 2:10-re sikeredett (jobb mint vártam) de persze a tolódzkodás így csak 32 ismétlésre sikerült. Sajnos volt pár no-reppem ami sokat kivesz.
Tanulság: vállmobilitás+ taktika. Mindig maradjon benned még 1 ismétlés...
Ezt a 3 dolgot egybe pontozva 22. lettem ebben a WODban.

WOD 3 AMRAP 6 min:
- 1 Gyűrűn fekvő / 1 Doboz ugrás (60cm) / 1 Szakítás 35kg
- 2-2-1
- 3-3-1 … ameddig eljutsz, szakítás mindig 1db 

Na itt jött elő az első futam baja...nem láttam mit fogadnak el és mit nem a valóságban.
Én folyamatosan dolgozva végig törekedtem a szabályosságra. Rengeteg fekvőt elvettek tőlem, amit a bírón kívül senki nem értett miért vették el. Ott álltak mellettem, 2 versenyző is, meg a szurkoló párom is, és nem értették miért nyomok annyi fekvőt... Ez még nem lenne baj, de amikor olyan dobozugrást adtak meg számtalanszor, amikor az ember átesett a dobozon, vagy csak pattogott, kiállás, stabilitás, páros lábú felugrás nélkül, olyan fekvő kapott pontot, melyben terpeszben fenék égnek, lábon a súly és csak karhajlítgatás volt kinyomott picsával, olyan szakítást ami görbe-hátú-feltépés-nyomkodással kategóriában indulhatott csak..háááát akkor elszakadt a cérna, főleg a páromnak és kimentünk kávézni, mert nézni se bírtuk. 

Itt jön képbe Lacee, akit végtelen mód tisztelek azért, ahogy és amit elért ebben a sportban. Tőle idéznék, egy olyan versenyről írt bejegyzéséből, amin együtt (külön kategóriában) versenyeztünk.

"- Ha a verseny szervezője elmondja a standardokat, akkor azt a bíróknak kötelessége betartatni a versenyzőkkel."
"- A versenyzők akkor is törekedjenek a legjobb végrehajtásra, ha a többiek ezt nem teszik, mert hosszú távon ez a kifizetődő."

Plusz, amit minden tanítványomnak én is mondok, "A MINŐSÉG hozza a menyiséget, a mennyiség nem fog hozni remek minőséget"

Itt a 3.WODban, kb 1x álltam meg cirka 5 secre. egyébként végig nyomtam. A dobozról lent pattanva fent kiállva, rengeteg irgalmatlan mély fekvővel, és rendes szakítással - odalépve megfogva, felcsapva egyenes háttal, nyomás nélkül, kiállva és csak akkor lerakva a súlyt, ha a bíró int hogy ok az emelés - az eredmény 10 kör és 2 ismétlés lett. Ahogy nézem, 11 kör még talán megcsinálható, ha nincs no-rep, és nincs pihenő. (futkározni kellett a szerek között sokat, ami plusz időkiesés). Ahogy láttam ezeket egyáltalán nem követelték meg a bírók mások. Ez is valahol a középtájon lévő eredmény lett.

WOD 4:
buy-in:
- 25 wallball (9kg)
- 25 DU

3 kör:
- 10 elemelés 70kg
- 10 burpee a rúd felett
- 10 serleg guggolás 24es bellel

2 kör:
- 5 HSPU 
- 15 húzódzkodás

Check-out:
30 thruster 30kg

Itt sajnos meghúztam a combhajlítóm ez egyik guggolásnálamivel már hetek óta küzdök. Sajnos a futamom első helyéről kiesve így nem fejeztem be a gyakorlatot.

Sokat tanultam, és sok javítani valót látok a magam edzésmunkájában. Szóval megérte, csak a combom jöjjön rendbe ;)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://korbe.blog.hu/api/trackback/id/tr255541009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása